[mythtv-users] segfault when entering Program guide

Kent Vilhelmsen kent.vilhelmsen at commitment.no
Wed Sep 15 07:19:05 EDT 2004

Heisann - jeg tipper du kan norsk ;-)

Jeg har også jobbet endel med å få myth opp på Gentoo og 2.6.7-kjerne (og kjører versjon 0.16  av myth nå), og har hatt endel
problemer med å gå programguiden til å funke.  Som nevnt i en tidligere posting så fikk jeg
segfault fordi databasen var tom (noe som selvfølgelig ikke burde skje, en feilmelding ville
være hyggeligere).  Men iallefall kjørte jeg mythsetup en runde, slettet alle tidligere kanalinstillinger,
la til en videosource, og fikk kjørt en første runde med mythfilldatabase. Etter det har programguiden
fungert bra; det som gjenstår nå er å få alle tv-kanalene tunet inn med ivtv-driveren.
ptune-ui.pl som følger med sourcen til ivtv skal visst fungere til dette (tester det i kveld), så da
burde faktisk alt være på plass etter ganske mange timers strul.

Jeg husker ikke hvilken feilmelding som kom opp i terminalvinduet som kjørte myth (hvis du starter mythtv fra kommandolinja så
kommer alle feilmeldinger opp i terminalvinduet, ellers havner de vel i en eller annen log et sted) men det var iallefall noe om at
den ikke kunne aksessere programdata.

Mvh. KentV

"Architecting your Success!"
Kent Vilhelmsen / CommITment AS